A feladat:
Ipari padlóbevonat maximum 24 tonnás kamion forgalomhoz.
rétegrend | termék | szükséglet |
---|---|---|
Alapozás | ASODUR G1270 alapozó, vagy hátoldali nedvességnél: ASODUR SG2 párazáró alapozó + azonnali kvarchomokszórás (0,1-0,6 mm szemcse) |
0,5 kg/m2 0,7 kg/m2 +1 kg/m2 |
a, Síkfelület |
ASODUR B351 Vastag fedőbevonat + kvarchomok |
2 kg/m2 + 1 kg/m2 |
b, Csúszásmentes | 1. rtg. ASODUR B351 + kvarchomok szórás frissen az első rétegbe 2. rtg. ASODUR B351 |
1,5 kg/m2 3 kg/m2 0,8 kg/m2 |
Szerszám | Tüskés henger | 1 db |
1 Felület portalanítása
A felületet meg kell csiszolni annyira, hogy a felületi pórusok megnyíljanak. Az alapozó felvitele előtt a felületet portalanítani kell.
2 Műgyanta alapozó, nincs hátoldali páranyomás
Az ASODUR G1270 műgyanta alapozó terítése egy rövidszőrű hengerrel. 12-24 óra múlva a fedőbevonat kialakítható rajta. Ha csak 24 óránál később fog rákerülni a fedőbevonat, meg kell szórni az alapozót frissen kvarchomokkal. Ha hátoldali nedvesség várható, használja az ASODUR SG2 alapozót.
3a Fedőbevonat (sima)
Ipari padló esetén ASODUR B351 fedőbevonat alkalmazható. A két komponens összekeverése a már ismertetett módon történik. Az önterülő anyagot glettvassal lehet elhúzni. Sík végfelület esetén a műgyantát 2:1 arányban kvarchomokkal kell keverni.
3b Csúszásmentes felület esetén
A felületi érdességet legkönnyebben kvarchomok szemcsékkel lehet elérni, úgy hogy a fedőbevonat első rétegét megszórják kvarchomokkal. 12 óra elteltével a felesleges homokot össze kell seperni és egy újabb fedőréteget felhordani.
5 Tüskéshengerezés
Az ASODUR B351 két komponensének összekeverésekor levegőbuborékok szorulnak a gyantába, ezek a légbuborékok a tüskés henger segítségével tud eltávozni az anyagból. Mivel önterülő az anyag a tuskés henger nyomai eltűnnek. 15 perc múlva meg kell ismételni a hengerezést.
6 Végeredmény
Eredményül egy fugamentes, teherbíró felület jön létre.